چگونه موهای خود را به صورت فر حالت دهیم؟ ✍ نکات کاربردی استفاده از فرکننده مو

چگونه موهای خود را به صورت فر حالت دهیم؟ – نکات کاربردی

  • 5 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

برای مراقبت کامل از فر موهای خود، باید یک روال مراقبت از موهای فر را با ترفندها و مدل های فراوان در برنامه آرایش خود ایجاد کنید. پیدا کردن محصولات و مدل موی مناسب برای حفظ و حالت دادن به موهای فر می تواند برای فردی که فرهای پیچیده دارد تفاوت ایجاد کند. در اینجا چند توصیه برای فر کردن مو به همراه بهترین نکات و ترفندها برای کسانی که می خواهند، موهای فر خود را با بهبود سلامت موهای خود و داشتن فرهای مرطوب بیشتر حفظ و حالت دهند، آورده شده است. در نتیجه، شما قادر خواهید بود از موهای فر طبیعی خود مراقبت کنید.✄

   1. الگوی فر های موی خود را بشناسید.

شما باید نوع موهای فر و چهار ویژگی آن را تعیین کنید: تراکم، تخلخل، قطر و خاصیت ارتجاعی. شما می توانید از این دسته بندی ها برای به دست آوردن بینش در مورد نیازهای موهای خود و اینکه کدام فرمولاسیون مفیدتر است استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بهترین روال مراقبت از مو را برای خود مدیریت کنید.✄

   2. از شامپوی موهای فر استفاده کنید.

یک شامپوی خوب می تواند تفاوت زیادی در داشتن موهای مجعد سالم ایجاد کند. استفاده از شامپوهایی که برای موهای فر طراحی نشده اند می تواند موهای شما را به طور کامل خراب کند. از آنجایی که نوع موی هر فرد متفاوت است، انتخاب شامپوها و نرم‌کننده‌هایی که برای موهای فر در اندازه‌ی نمونه طراحی شده‌اند می‌تواند مفید باشد و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. به عنوان مثال، اگر موهای نازک یا ظریفی دارید، محصولات سنگین در واقع می‌توانند فرهای شما را سنگین کرده یا چرب کنند، اما برای محکم نگه داشتن فرها فوق‌العاده هستند. همچنین، توجه داشته باشید که اگر موهای خود را رنگ کرده اید، به فرمول مناسب رنگ نیز نیاز خواهید داشت.

پیشنهاد:
5 روش برای صاف کردن (اتو کشیدن) موهای خود، مانند یک حرفه ای

   3. قبل از دوش گرفتن از نرم کننده استفاده کنید.

اگر به جای شامپو با نرم کننده شروع کنید، تارهای موی شما آبرسانی و تغذیه می شوند در حالی که احساس سنگینی یا چربی ندارند. پس از مالیدن نرم کننده به موهایتان، شامپو بزنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. این امر از غنی شدن بیش از حد نرم کننده برای موهای نازک جلوگیری می کند.

موهای وز نیز می توانند از این تکنیک سود ببرند. در نتیجه شامپو زدن، موها ممکن است وز به نظر برسند، زیرا از روغن های طبیعی که به آن ظاهری صاف می بخشد، پاک شده است. تا زمانی که مو با نرم کننده پوشانده شده است، کف کردن شامپو بر روی آن باعث کاهش روتین شستشوی مو می شود که احتمال ایجاد موخوره کمتری دارد. علاوه بر این، استفاده از نرم‌کننده‌ها قبل از شامپو زدن می‌تواند کمک زیادی به گره‌زدایی، برس زدن و شستن فرها با آسیب کمتری کند.

   4. محصولات استایلینگ خود را زیر دوش بمالید

انواع مختلفی از یک ظاهر طراحی در حالت مرطوب وجود دارد. می توانید موهای فر خود را در حالی که خیس هستند حالت دهید. وقتی از محصولات حالت دهنده روی موهای خیس استفاده می کنید، حالت مرطوبی دارید. در حمام یا بلافاصله پس از بیرون آمدن، از کرم فر یا ژل (سوفله کرلسمیت کرل، ژل کرم لایت کورل) روی تارها استفاده کنید.

وقتی مو خیس است، قابل پخش است. در نتیجه، انواع موهای فر می توانند تارهای خود را به شکل صاف بکشند. آب موجود در موهای شما اگر با محصولات آبرسان پوشانده شود، کمتر مستعد وز، خشکی و شکنندگی می شود. مراقبت مناسب از موهای مجعد، موج دار یا قلاب دار، حداکثر رطوبت و حداقل موخوره را تضمین می کند، به خصوص برای کسانی که موهای فر یا موج دار دارند. موهای خیس خاصیت ارتجاعی بالایی دارند. برای جلوگیری از شکستگی در حالت مرطوب، از نرم کننده ها استفاده کنید، به خصوص اگر رنگ شده یا از نظر حرارتی آسیب دیده باشند.

   5. از یک حوله استفاده کنید، سپس آن را با هوا خشک کنید

قرار دادن یک تی شرت نخی یا حوله میکروفیبر (فلورا و حوله کرل ملایم فر) روی سر خود برای خشک کردن فرهای خیس، وضوح را افزایش داده و موخوره را کاهش می دهد. این یک جایگزین مناسب برای پیچاندن حوله دور سرتان است.

   6. از روغن های طبیعی استفاده کنید

محبوبیت روغن های مو در حال حاضر در حال افزایش است. علاوه بر خرید، می توانید آن ها را در خانه هم درست کنید. باید بدانید از چه روغن هایی و برای چه منظوری استفاده می کنید. روغن‌هایی برای پوست سر طراحی شده‌اند که به رشد مو کمک می‌کنند (روغن رشد موی ضروری 17 آلیکای نچرالز، روغن رشد مو بلوبری بلیس، درمان موی سر نعناع بلوبری بلیس برای رشد مو) و مرطوب‌کننده پوست سر، و روغن‌هایی طراحی شده‌اند تا به تارهای موی شما درخشش دهند. (براق کننده مو شاین کراو). اگر می خواهید از برخی روغن ها در خانه استفاده کنید، روغن نارگیل توصیه ماست. بیشتر روغن ها روی سطح مو می نشینند، اما روغن نارگیل به عمق ساقه مو نفوذ می کند. با گذشت زمان، روغن نارگیل با التیام ریزش پروتئین، افزایش رطوبت و تقویت مو، موهای فر را تقویت می کند.

   7. فرهای خود را کوتاه کنید

مهم نیست موهای شما چقدر بلند، کوتاه، مجعد یا موج دار باشد، باید از علائم آن آگاه باشید. برش قبل از دیدن علائم موخوره مفیدتر است زیرا با دیدن آنها آسیب قبلاً ایجاد شده است. قرار گرفتن در مقابل آن تضمین می کند که همیشه موهایی سالم و براق داشته باشید که بیشترین رطوبت، جهش را حفظ می کنند.

فر کننده

   8. در مورد مدل موهای فر جستجو کنید

زیبایی موهای فر در آزادی و وحشی بودن آن نهفته است. موهای فر زیبا هستند اما به سختی می توان آنها را مرتب کرد و به صورت روزانه مرتب کردن سخت است. حلقه های شما نیز ممکن است در اثر آلودگی و آسیب های روزمره وز، درهم یا نامرتب شوند. انتخاب مدل موی مناسب برای موهای فر به شما این امکان را می دهد که از موهای خود محافظت کنید و آن ها را با پتانسیل کامل خود به نمایش بگذارید.

پیشنهاد:
راهنمای پسرانه سایت پاپلی برای رفع موهای زائد بدن

   9. از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

روبالشی که روی آن می‌خوابید می‌تواند روی موهای شما تأثیر بگذارد، و اگر فرهای دلپذیری دارید، باید برای حفظ آنها تلاش زیادی کنید. همچنین ممکن است در طول شب هنگام خوابیدن پارچه‌های پنبه‌ای و سایر پارچه‌های مصنوعی، کشیده شدن موهای خود را تجربه کنید. گیر افتادن، شکستن و موخوره می تواند در اثر اصطکاک ایجاد شود. ابریشم یک پارچه طبیعی است که از الیاف بسیار ظریف کرم ابریشم ساخته شده است. به دلیل نرمی و لطافتی که دارد روی موهای شما بسیار لطیف است. موهای شما به آرامی روی پارچه می لغزند و بدون کشش و بدون شکستگی. روبالشی ابریشمی می تواند به موهای شما کمک کند برخلاف پنبه، رطوبت خود را در طول شب حفظ کنند. کسانی که موهای فر دارند از این کار سود می برند زیرا باعث کاهش موخوره و خشکی می شود. ابریشم نه تنها بسیار نرم است، بلکه می تواند مدل مو را نیز حفظ کند.

   10. در صورت لزوم درمان را انجام دهید.

فرها مستعد شکستن هستند و به تعادل سالم پروتئین و رطوبت نیاز دارند. درمان مناسب می تواند موهای خشک، آسیب دیده یا نازک را اصلاح کند. موهای شما ممکن است به پروتئین، رطوبت، ویتامین ها، روغن ها و سایر مکمل ها نیاز داشته باشد. شما به رطوبت و پروتئین برای موهای خود نیاز دارید، اما ممکن است در مورد میزان یا دفعات نیاز به آنها گیج شوید. هیچ فرمول قابل اعتمادی برای تعیین میزان رطوبت و پروتئین موهای شما بر اساس عواملی مانند فرآیندهای شیمیایی، حالت دادن روزانه و حتی تخلخل وجود ندارد. بنابراین تنها راه این است که در مورد فرهای خود بیشتر بدانید و در کنار مراجعه به متخصص مو، روش های مختلف (درمان متعادل با رطوبت و پروتئین) را امتحان کنید.

محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای خرید فر کننده و بیگودی مو

اگر به دنبال یک فرکننده جدید هستید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد، از اتو فر کننده و بیگودی تا موادی مانند […]

راهنمای پسرانه سایت پاپلی برای رفع موهای زائد بدن

✎ تعداد کمی از گرایش‌های آراستگی مانند «مقایسه‌سازی» عمل کرده‌اند. با وجود انبوهی از افراد مشهور و ورزشکار فوق العاده […]

5 روش برای صاف کردن (اتو کشیدن) موهای خود، مانند یک حرفه ای

✎ علاوه بر لاغری صورت، موهای صاف دوست داشتنی، براق، زرق و برق دار و انعطاف پذیر هستند. جای تعجب […]

12 کاری که قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید انجام دهید

لیزر موهای زائد به سرعت در حال تبدیل شدن به جایگزین جدیدی برای دستیابی به پوستی بدون مو و صاف […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه